Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 22 april 2010

Rykande färsk..

...ja,det är vad denna blogg är i skrivande stund. Spännande att på detta moderna och inte så hemliga sätt plita ned magiska tankar och vardagliga bestyr. Något som är mindre färskt är min enorma kagge, den är nu nio månader gammal och sprickfärdig. Däremot gömmer den en ny medborgare och h*n får vi nog betrakta som färsk. 7 Maj är så kallat beräknat förlossningsdatum och jag längtar så jag får feber. Vem är det jag bär på egentligen? Blir det en fräknig rödtott lik sin far eller en blek brunett lik sin mor. Hoppas innerligt på en mix, och då gärna mitt pigment. Niklas pigment är inte skapt för solens strålar och jag vill ogärna iklä vårat barn bävernylon på stranden!

Om man bortser från viktiga attribut som utseendet är jag nog ändå mest intresserad av VEM jag bär på...Lilla videung, du kan komma nu för nu är det vår....

4 kommentarer:

  1. Grattis till nya bloggen!!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vilken bra idé. Vad bra du är på att skriva. Kram kram från Katarina!

    SvaraRadera
  3. Det är så otroligt roligt att läsa vad du tänker! Ditt språk och ordval och finurligheter...
    Det blir nästan som om en ny, outforskad Malin blottar sig. Askul:-)

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!