Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 22 augusti 2010

Ännu en helg till ända


Trots eller ska jag kanske säga på grund av att jag skräpar runt i veckorna med titeln föräldraledig är fredagsglädjen över att helgen kommit obeskrivlig. Det är nämligen då jag bland annat får min efterlängtade sovmorgon! Det är då jag kan få duscha,dricka kaffe, läsa bok, ta en promenad ....och störst av allt...göra det helt för mig själv och utan avbrott!

På fredagen blev det soft med god mango chutney kyckling (recept snott från min mysiga plastsvärmor), som vanligt var det usel tv-tablå men lyckades ändå slå hål på några timmar framför tv:n varvat med blöjbyten, matning och x antal barnsånger. Elliots favorit är just nu "Här kommer herr gurka"...fattar fortfarande inte varför de har strumpor men inte skor??!! Sedan somnade jag skönt in till vetskapen att efter klockan sex på morgonen är Niklas enväldig föräldrar åt vår lilla bebis..

På lördagen var vi på visit hos min vän Jessica med familj. Vi lyckades slänga i oss lite käk...hör och häpna...samtidigt!! Mysigt och gott var det. Tror att Elliot är lite blyg för tvillingtjejerna för han snackade inte så mycket med dem ;-). På kvällen somnade Elliot vid nio och då passade jag och Niklas på att lyxa oss med ett skumbad och en varsin kall öl, jag drack upp min lååångt före Niklas och deklarerade att jag alltid varit bättre på att dricka än han...Vet inte om det räknas som en bedrift eller bara anses tragiskt ?! Rena och skrynkliga mumsade vi sedan på kantarelltoast och mös framför tv:n.

Idag (söndag) åkte vi till barnens hus och införskaffade en hoppgunga till E.. Underbara unge,bredare leende än det han la av när vi satte honom i den har jag nog inte sett. Dessvärre är han typ en millimeter för liten för den (läs skavsår under armarna)men snart så blir det hoppa av.

För övrigt har jag tagit uppehåll i mitt sunda leverne denna helg. Det innebär att jag frossat i choklad och chips....ska nog går finfint det här med att gå ned i vikt ;-)

2 kommentarer:

  1. Jo men du förstår att gurkorna är inomhus och då har man ju inte skor på sig...

    SvaraRadera
  2. Mys, man får lära sig ta tillvara på dom få minutrarna efter klockan 20 ( då somnar våra) innan john blund kallar :)

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!