Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 19 augusti 2010

Man får visst en ny kropp.....

...när man fött barn. En liten fin inte så jätteskojig bonus lixom. Kissemissen Smilla är dock nöjd, hon har ju fått sig en ny favoritkudde i min sladdriga buk :-O. När jag i början av sommaren glatt tog fram mina finfina sommarbraxer förbyttes förnöjsamheten snabbt till ett mindre gråtkalas när jag till min förskräckelse bara kunde kränga upp dem till knäna! Eftersom jag känner att gravidbyxorna är lite smått pinsamma att strutta runt i har jag konstaterat att det enda rätta är att bränna fläsket helt enkelt..... Men hur i hela universums oändlighet ska det bli möjligt för en soffpotatis som mig?? I snart 32 år har jag ätit chips och pillat mig i naveln, går det att lära en sån som jag att sitta fint? Svaret ligger nog inte för mina fötter utan snarare i framtiden och denna vecka har ett litet steg tagits mot förbränningen.....I fyra hela dagar har jag överlevt utan socker eller annat snask, det får nog betraktas som ett personligt rekord. Nästa steg blir väl att röra lite på mig också, men det får bli en annan gång......Suck vad sugen jag blev på nåt nu, får väl ta ett äpple och suga på det hela kvällen!

Fortsättning följer................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!