Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 4 februari 2011

På TV

Är tokigt kär i alla sorters matlagningsprogram (utom de med Tina eller Gordon R....huua!) och voltade nästan av matlyckorus när det gjordes reklam för Sveriges mästerkock! Har följt den engelska och den australienska varianten och äntligen har den kommit på hemmaplan. Det härligaste är att den finns på tv4play eftersom Elliot alltid beslutar sig för att vara lite grinig just på onsdagar kl: 20:00, så detta är ett program jag faktiskt kan följa :-) I förrgår korades de sista finalisterna och jag tackar juryn för att Katrin åkte ut, möjligt att hon lagar fantastisk mat men med den inställningen stupar man alltid först. Pröva lite ödmjukhet nästa gång vettja! Längtar med spänning på nästa avsnitt.

Och nu......nu kommer det största för mig på TV under hela året...*trumvirvel*...SCHLAGER! Äntligen, som jag väntat hela sommaren och mörka hösten. Välkommen glitter och glamour, välkommen skrattretande toner och smäktande ballader , välkommen melodifestivalen!! I morgon smäller det i Umeå och våren är räddad. Nörd som jag är har jag införskaffat en schlagerbilaga som jag prasslar i så fort jag får tid och imorgon blir det N som får natta Elliot för då ska jag sitta med chipsskålen i famnen och bara NJUTA!

(förresten så tror jag...peppar,peppar att magsjukan är över....jag tror...och hoppas..men schhh, säg det inte till någon så viruset hör!!)

1 kommentar:

  1. S C H L A G E R! Wiieee! Längtat ett år....och nu har vi allt framför oss:) Hejja hejja!

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!