Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 6 februari 2011

Schlagerfeber!

Ja, det var det sannerligen igår, i ordets rätta bemärkelse! Jag njöt av schlager och Elliot kämpade med  feber som inte gav med sig. På natten led lille plutt verkligen. Hans små fötter var lika heta som spisplattorna och till sist blev det lite kräks också. X antal suppositorer senare (läs 04:00) började hettan släppa sin mara och jag kunde äntligen slappna av. Idag är han lite hängig och inte lika alert men tack och lov ingen stegring ännu. Vi misstänker en tand på G men kan nog  bara vara en liten hederlig feberkupp också.

Åter till schlager. Rasmus V med sin Social butterfly var enligt mig bäst. Som den hitloser jag är så gick ju  den såklart inte ens vidare till andra chansen. Tror att den låten hade mottagits varmt av resten av Europa. Swingfly med Me and my drum var en härlig låt och jag blev glatt överraskad att den gick vidare. Ett litet hopp tändes när den gick direkt till final och ABBA imitationen Jenny Silver bara kom till andra chansen. Har vi svenskar sent om sider tagit oss i schlagerkragen och insett att ABBA soundet hör 70-talet till ?! Man kan ju alltid hoppas. Min stora besvikelse var Dilba, vart tog hennes röst vägen och varför såg hon ut att gå på sömnpiller? Låten var det absolut inget fel på, synd att inte en annan artist framförde den, det hade kanske blivit en andra chansenbiljett då!

Men det största minuset var nog att jag satt ensam i TV soffan och trallade med. Min make skyr schlager som pesten. Sällskap piffar alltid upp. Men vad göra när alla vänner har små barn som ska i säng samtidigt som klockan slår melodifestival. Kanske går det ändå att styra upp till nästa Lördag...Göteborg nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!