Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 9 december 2012

Söndagslugn

Maken och Elliot sussar lite mitt på dagen vila ,och jag sitter framför datorn med en kopp te och lite pepparkakor (nyåkers såklart, de bästa av dem alla!). E drog med sig lite förkylning från förskolan och är nu inne på tredje tempdagen, dock något mindre än de horribla 40 graderna han plågades av i fredags. Han vaknade strax före fem i morse och det var makens morgon....hehe, så nu sover de båda riktigt gott och jag känner mig för en gångs skull relativt utvilad!

Upplever att bebis är något lugnare sedan igår, känner med jämna mellanrum rörelser men det är inte lika hysteriskt akrobatiskt som innan. Får man hoppas att utrymmet nu är så begränsat där inne att det faktiskt kommer att bli lite lugnare framöver?!

Har på allvar börjat packa BB väskan nu. Hoppas innerligt på en decemberbebis och bara för det så går jag väl över prick 14 dgr....!

Njuter av den vintriga utsikten från köksfönstret och mumsar ännu en pepparkaka...tjing...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!