Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 14 december 2012

Vecka 36 +6

Inatt drömde jag att det gjorde rejält ont i bebismage...ända tills jag vaknade och insåg att jag hade värkar på rikigt! I två timmar pendlade jag mellan att ha en minuts rejäla värkar a là flås var sjätte minut till att ha mer lindriga smärtsamma sammandragningar. Somnade till sist i soffan framför nån gammal sjuttiotalsserie. Vid sex på morgonen kom de tillbaka i ca en timme. Sedan har det varit rätt lugnt. Molvärk i rygg och mage samt ett hiskeligt springandes på toa. Ringde förlossningen på DS som nog trodde att det faktiskt var så att förlossningens startskott gått, dock kan det ta nån dag till innan det verkligen är dags. Så nu är det en pirrig väntan framöver...

Skulle praktiskt sett vara himla fint att föda i helgen eftersom min syster ä'r på visit och vi då har barnvakten hemma dygnet runt. Så nu hålls tummar och tår på alla vinklar och vrår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!