Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 9 december 2010

7 månader

Har en riktigt hangup på att Elliot inte kan sitta själv ännu. Vi tränar och tränar trots att jag innerst inne vet att när han är redo så sitter han oavsett träningsläger! Om han har en leksak att pyssla med sitter han fint och stabilt men så fort nåt distraherande dyker upp rasar han likt ett fyllo klockan tre på natten! Och sen det här med att krypa, alla frågar ihjäl oss som att det på nåt vis är avgörande för om han ska fortsätta leva. Elliot har dock likt många andra tagit sig egna vägar till att förflytta sig. Antingen snurrar han på magen så att han liksom glider runt, eller så rullar han runt. Jag riktigt ser hur han siktar in sig på ett mål och sedan på nåt knasigt rulligt och snurrigt sätt tar sig dit. Ljuvliga barn! Nu får man verkligen placera ögonen lite här och var för snabbt går det också. Han är nu sju och en halv månad och är lika livlig som han alltid varit.....tack gode gud för hoppgungan!! Oftast är han sprudlande glad och delar mer än gärna med sig av sina röstresurser, det hörs tydligt att han testar olika tonlägen och trots att öronen verkligen tar stryk vissa dagar så kan jag inte låta bli att le åt hans serenader! Väntar med spänning på nästa steg i hans utveckling....

2 kommentarer:

  1. Men träligt med tjat om krypande... Kine va skit sen o började krypa när hon va 1 år....gå ännu senare. Inget att stressa upp sig för. Njut så länge...sen får man jaga dom o dom ska inte sitta vagn osv ;)

    SvaraRadera
  2. Ja fråga ju på facebook om han hade börjat ta sig fram, men ja mena int direkt krypa utan det finns ju många metoder att ta sig fram på, precis som E ha upptäckt!:) Själv var jag en rumphasare när ja va en liten knodd;)Full fart! /Lina kusin

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!