Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 3 december 2010

Snö,snö,snö,snö!

Älskar snö och vinter, så underbart ljuvligt med frostbitna träd och knarr under fötterna. Nyss föll det stora mjuka flingor, de dalade så där lugnt och rofyllt så att det kändes som att jag var mitt i en disneyfilm. Dessvärre gillar inte vår skrotbil de kallare temperaturerna och gör verkligen skäl för sitt namn just nu. Elliots små kinder är inte heller så kompatibla när termometern visar mer än 10 - grader. Mitt på dagen om det inte blåser så funkar det ,men annars blir det inte några längre promenader nu för tiden. Vi får mysa här inne helt enkelt. Adventsstjärnan vi hängt i vardagsrummet bildar ett vackert mönster i taket, vinddraget från fönsterventilen gör att det rör sig hela tiden och E bara älskar att glo på detta.

Idag är det fredag. Niklas är ute och extraknäcker genom att röja snö, ett evighetsjobb med tanke på snöfallet. Han sitter i en traktor och har det varmt och gott, ringer mig och E när tristessen tar över. Själv har jag precis gett upp i en telefonkö till försäkringskassan, jag var nummer 200 och det tog fem minuter att bli nummer 199..........orka liksom!! Riktigt fint att de gör så mycket reklam för alla ärenden man ska kunna ordna själv på deras hemsida, mindre fint att de ärende jag behövde göra inte gick så smidigt!

Ikväll ska jag möta upp J inne i stan för att dricka lite vin och prata om livets väsentligheter, det ska bli riktigt trevligt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!