Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 10 december 2010

Mandarin,clementin, satsumas....kärt barn har många namn!

Den här tiden på året är verkligen de små orange frukternas högtid. Kan inte nog beskriva hur mycket jag älskar dem. Den härliga kombon av sött och syrligt i perfekt harmoni. De är viktigt att de är små och inte stora och blaskiga, och så ska skalet vara tunt tunt, inte tjockt...nej, nej! Förutom att äta dem går det ju himla fint att bara njuta av dem i en skål också, gärna med några nejlikor istuckna så att det luktar jul i hel hemmet. I år ska jag också testa att skiva dem och torka i ugnen, av det får det nog bli lite fönsterpynt! Har introducerat de goa klyftorna för Elliot också, men han var mer intresserad av att klubba sönder dem med handen......nästa jul gör de nog större succè i hans mun...

I natt har jag tagit ett extrapass på jobbet. När jag tar på mig extrapass känns allt så logiskt och villigt men nu sitter jag här i sedvanlig ordning och ångrar mig stort. Hade varit busskönt att bara slappa i soffan hela kvällen istället. Kommer nog kännas betydligt bättre i lönekuvertet sedan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!