Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 14 januari 2011

Dammsugardrama

Nu har jag i två veckor knegat heltid. Under dessa två veckor har dammråttorna segrat i vårt hem medans Niklas bestämt hävdat att Elliot är jätterädd för dammsugaren när den sätts igång, därav dammet! Bah!! har jag sagt.....undanflykter, undanflykter. Jag har dammsugit måååånga gånger medans Elliot glatt kollat på. Så idag samlade vi ihop oss och städade bort julen. Jag dammsög rum för rum och Elliot följde uppmärksamt och nyfiket varje litet dammkorn som sögs upp. Okej, sa Niklas - jag provar. Och kors i hela taket! Elliot spände hela kroppen i en jag vill bara flyställning medans ansiktet bokstavligt talat förvreds i ångest. Jaha! Tydligen är det min lott att dammsuga enligt E. Niklas är jättenöjd.....inte jag !

1 kommentar:

  1. Ha ha! Vad jobbiga grejer barn kan få för sig. Elias har bestämt sig för att det bara är jag som får trösta honom på nätterna, suck.

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!