Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

måndag 3 januari 2011

Lite kort.....

....om året som gått.

Året började med att Elliot växte så det knakade i min mage. Jag var en rastlös lite mentalt desorienterad gravid, så när jag i början av året började besväras av smärtsamma sammandragningar drog jag en djup suck och låtsades som ingenting! Min förnekelsestrategi gick dock i stöpet och efter flera läkarundersökningar blev jag sjukskriven. Så i mitten av februari tömde jag mitt skåp på jobbet och planerade den resterande tiden som gravid sittandes i soffan omgiven av bakelser med fjärran hårt i handen.

Det var urtrist att inte ens kunna gå till affären utan att efter tio steg behöva "andas" mig igenom en sammandragning. Men vilan gjorde gott och livmodern lugnade i slutet av mars ned sig. Då började nedräkningen till bebis på allvar.

Det var en lång vinter men samma morgon som jag för första gången på 2010 hörde vårfåglar sjunga då gick också vattnet! I tjugo timmar klämta och flämta jag med det ljuvliga resultatet....Elliot :-)

Sommaren svettades igenom med råge och bebiskaoset var ett faktum. Vi åkte en riktigt snäv berg och dalbana som i slutet av sommaren långsamt blev mindre våghalsig. Semesterplanerna var obefintliga. Vi höll oss på hemmaplan, grillade och adapterade oss till det nya familjelivet. Midsommarafton hade vi massor av våra underbara vänner och familj över på fest, ett litet guldkorn jag fortfarande ler åt.

I slutet av sommaren blev vi sorgligt nog varse att Niklas vikariat inte skulle bli förlängt (som han blivit lovad....grrrr) Och vips var en av oss från och med oktober arbetslös och en annan slav under försäkringskassan.....yeahh....not!

Hösten var ett virrvarr av lycka över Elliots framsteg och oro över framtiden. Jag fyllde 32 år och firade det med en barnfri tjejkväll på stan.......älskar nog mina vänner mer efter att Elliot kom, vet inte varför, bara är så!

I november var jag och Niklas hemma tillsammans och i December var jag åter på jobbet på halvtid. Mitt jobb betyder mer för mig än bara pengar så jag är bara glad.

Julen firade vi tre musketörer själva. Elliot fick en skallra i julklapp och när Kalle Anka sattes på somnade vi alla i soffan samtidigt! Nyår firades med mina syskon och deras familjer, det blev en minnesvärd och rolig helg.

Ser fram emot 2011 och vad som gömmer sig där ....

...Ja det här blev ju inte alls kort , men inte är det lätt att klämma ihop det mest minnesvärda året i mitt liv på bara några rader heller!!

1 kommentar:

  1. Vilken rolig sammanfattning du gjorde av 2010. Hade jag gjort en sådan så hade den blivit fruktansvärt lång. Är urkass på att sammanfatta kort!

    Kram på dig och god fortsättning!

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!