Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 28 januari 2011

Premiär!

Jahapp, då är man en riktigt riktig barnfamilj nu! Elliot kaskadspydde igår och inatt och jag känner mig lite light magsjuk. Nu är det så här det kommer att vara varje vinter, kräksjuka om vartannat......och lillen går inte ens på dagis!! Men lika glad är han för det, blev lite spak vid just kräktillfällena men har annars glatt levt vidare, själv orkar man ju knappt resa sig från toan vid magsjuka!!

 Och jisses vilken karusell av fixande det blir när ett barn har kräkis. Det är ju trots allt lite mer kontrollerat när vi vuxna drabbas. Tvättmaskinen går för fullt, golv moppas och nappar och flaskor kokas medans jag för tredje gången byter sängkläder. Tack och lov börjar E repa sig, har fått behålla det lilla han ätit och har sovit ett härligt långt pass på förmiddagen.

Vi planerar att göra egen pizza ikväll och håller tummar och tår att den inte hamnar i toaletten i natt. Ser med försiktig förväntan fram emot helgen :-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!