Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 16 januari 2011

Frustration och mys...

Blev arg och frustrerad på stackars E i morse, han vaknade kl 06:30 och ville i princip inte göra något annat än gnälla och gråta. Nej till gröt, nej till välling, nej till gos, nej till sömn, nej till lek!! Jo förresten, det fanns en sak som gjorde honom lite glad.....att leka med mitt nya halsband, och det ville inte hemska mamma för berlocken är i riktigt kvävningsvänlig size....suck....hur tråkigt är det inte att bli sur på det sötaste i hela världen liksom!  Vid nio ville han iaf äntligen ta en liten tupplur, så vi gosade ihop oss i gästsängen för att inte störa pappa (som för övrigt redan fått sin sovmorgon förstörd) och sov i hela två timmar. Sedan har han hela dagen varit den solstråle som han är. Kanske vaknade han för tidigt på fel sida helt enkelt :-O....

Nu har Elliot börjat jollra lite mer nyanserat , låter som att han pratar med nån slags molgan när han leker runt på golvet.......skitsött!

Imorgon väntar ny arbetsvecka. Jag håller i introduktionen för en ny läkare hos oss, det innebär att jag har en kompis att hänga med hela arbetsdagarna, bara trevligt. Lär mig massor av henne också, himla skönt med ett jobb där man aldrig blir fullärd! Upp i ottan ska jag också, klockan tio över fem för att vara exakt. Dags att sova snart men först lite tv-tittande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!