Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

onsdag 26 januari 2011

I april blir det nog en liten tår...

....för då byter jag jobb. Efter tio trogna år byter jag dessutom sjukhus! I veckan blev det klart, bara dagtid, inga helger och röda dagar, inga kvällar. Säger inte upp mig av låg trivselfaktor, jag gillar verkligen alla sköna kollegor jag har idag....... men allt har sin tid. Nu blir det fokus på min lilla familj. Jag ska nu varje morgon styra kosan mot ett mindre sjukhus och söva på en dagkirurgisk enhet. Inga "sjuka" patienter, inga akutlarm och blodbad, bara lugn och kontrollerad kirurgi....kommer nog bli precis vad jag behöver nu. Men nog kommer underläppen att darra lite när jag om tre månader ska säga tack och hej till min narkosfamilj :-(

1 kommentar:

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!