Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

måndag 8 november 2010

Idag lever jag!

Somnade i mina dagkläder i vår gästsäng klockan 20:30 i går kväll, vaknade till av att Niklas värmde ersättning till Elliot i mikron, funderade kort på om jag skulle borsta tänderna eller byta säng. Vaknade kl. 08:30 i samma säng och med oborstade tänder! Det är så obeskrivligt underbart att känna sig utvilad. Av förkylningen är det inte mycket kvar och jag känner mig som en människa.....SOM EN MÄNNISKA! I sex månader har jag varit en vålnad men idag är jag bara jag i levande form.

Vet inte om det är på grund av mitt vakna tillstånd ,men plötsligt ramlade en pirrande julkänsla över mig, inte långt kvar till advent nu......tända ljus, hänga stjärnor i fönstret, pepparkakor med mögelost, varm glögg, doften av hyacinter och sist men inte minst........julmusik! Ska surfa runt lite på några julsidor nu och bara längta.......sen ska jag nog duscha och borsta mina tänder.......!!

2 kommentarer:

  1. sarah dawn finer har en snajsig julskiva i år....winderland tror jag den hette :)

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!