Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 11 november 2010

Nästan som Grekland

Idag har varit en seg dag, mörkt och dassigt ute. Elliot har nån skum förkylning eller vad det nu är, lite, lite feber och väldigt sömnbenägen. Medans han tagit sina miljarders tupplurar har jag nickat till framför tv:n och klurat på smaskiga recept. Kom att tänka på en fetaostkräm som brukar serveras till bröd som förrätt på grekiska restauranger. Smackade med mina smaklökar och trollade fram ingredienserna. Resultatet blev enastående, bättre än på restaurang tyckte Niklas ............Jag är så himla bra helt enkelt ;-)). Så nu ska jag leka lite matblogg här:

2 dl matlagningsyoughurt
1 bit fetaost
1 st. vitlöksklyfta
grillad paprika på burk (efter tycke och smak)
1 msk tomatpurè
2 msk olivolja
salt och peppar

mixa allt och smaka av.

Till detta serverade jag stekta fläskkotletter med ugnsrostade grönskaker. Smakade nästan som Grekland.......underbara land....

Och till sist vill jag utbringa två hurra för två födelsedagsbarn. Idag är det fina Linneà och Eric, Elliots kusiner på Niklas sida som fyller år.  Linneà blir nio år och är nog en av de klokaste och charmerande i hennes åldersklass. Eric blir två år och är en livlig charmknutt med massor av spring i benen. Nu är det ju nog så att ingen av dem läser detta ;-)......men vill ändå skriva GRATTIS!

1 kommentar:

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!