Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

tisdag 2 november 2010

6 månaders trots....

.....finns det? Om inte så har nog min son precis myntat det begreppet! Från ena dagen till den andra vill han inte vara i vardagsrummet, vill inte dricka välling, vill inte sitta i matstolen, vill inte ligga på golvet, vill inte vara i famnen, vill inte sjunga imse vimse spindel , vill inte få blöjan bytt, vill inte sova......Vill inte helt enkelt! Detta visas tydligt genom buuhu och bähä! Vad vill han då? Jo, han vill enbart dricka ersättning och åka vagn. Igår struntade jag resolut i att försöka mata min förbytte son och gav flaska, allt för att slippa uuää följt av grönsakspurè på gardinerna. Idag tog jag mig dock i föräldrakragen och tränade min förmåga att vara lyhörd för mitt barn. Början av dagen var katastrof men tog sig på slutet faktiskt med en nattning på en kvart (slår mig på bröstet)....Hemligheten? Ut och gå och gå och gå och gå! Det är bara att ignorera att himlen nästan nuddar skallen, Elliot vill se novemberskiten helt enkelt. Så jag har lufsat runt här i byn och sedan med fantastisk precision prickat in E:s matklocka med följden att han nästan huggit efter skeden och glupskt svalt allt jag skyfflat in. Okej E, du vinner.......men bara för att du är så söt.

Mamma och pappa tyckte visst det var kul att få mig likna toker, gissa om jag ska ge igen när jag blir en teenager!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!