Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 18 november 2010

Torsdagsfix..

Denna dagen har bl.a. bjudit på en barnvagnspromenad i novemberrugget, lite röj på  lägenhetens utomhusdelar (nu är förrådet ännu mindre!) samt ett mindre brödbak. Vi är verkligen inga erfarna bagare så det blev ett busenkelt bröd med lite vetekli och linfrön i. Hade glömt hur fantastiskt gott det är att äta det varma brödet med smör som smälter så fort det nuddar. Förflyttades snabbt bakåt i tiden och befann mig i köket hos mamma, nyss hemkommen från skolan med tom mage, mamma i förkläde och ljuvliga nybakta dofter. Ett glas kall mjölk, bregott och varmt bröd intogs med stor glädje medans mamma fortsatte pyssla i köket. Härliga mamma, tack för det varma minnet.....älskar dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!