Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

lördag 6 november 2010

Snor.....

......rinner som vatten ur min kran. Jag hostar, nyser och fräser medans bacillerna bara jäser. Kvällen är tråkig, sitter bara i soffan och glor....tror jag googlar lite på snor....!

Snor

Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem.


Mucofagi är en medicinsk term för att konsumera snor. Det är i allmänhet ett socialt oaccepterat beteende, som dock inte är helt ovanligt bland mindre barn.


Källa: Wikipedia


Kvällen är helad!  Har alltid undrar vad den fackliga termen för snorätare är? Nageln i ögat är väck nu kan jag sova gott, hela natten i ett sträck.........peace....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!