Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

onsdag 24 november 2010

Skallebang!

Min vän J:s benämning på kraftig huvudvärk är skallebang...haha, så himla bra ord! Det beskriver verkligen känslan man har drabbats av. Igår slog just den känslan till för min del. På bara en minut låg jag utslagen i soffan. Har under åren besvärats av migrän till och från och gårdagens åkomma var nog en mild variant av just migrän, jag kategoriserar den som mild eftersom ipren och sömn faktiskt hjälpte. Vid ett riktigt anfall hjälper endast treo eller galet starkt gift i form av migränmedicin. I alla fall somnade jag vid åtta och hela natten lång (förutom små stoppa i nappen på Elliot pauser) men  känner mig inte utvilad för fem öre. Dock är värken borta och det är riktig lycka det! Känslan när en smärta släpper oavsett om det är huvudvärk, magont etc. är nog den mest rofyllda känsla man någonsin kan uppnå tror jag, tänk att kunna utvinna den där känslan till en saft och ta en klunk varje måndagmorgon, det vore nåt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!