Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

onsdag 3 november 2010

Mitt i veckan

Inatt vaknade E klockan 02:50 med ett skratt och ville inte alls sova vidare, ignorerade hans joller i en kvart sen kröp det i hela mig (värdelösa öronproppar!!). Det var bara till att stiga upp. I en timme ålade han runt på golvet framför tv:n, men då äntligen började ögonen klippa och snabbare än blixten var jag då på att kura ihop mig med honom och somna om. Lyckligtvis blev det sovmorgon till  halv åtta så dagen blev inte fullt så mardrömslikt trött som jag trodde den skulle bli.

På förmiddagen packade jag ihop oss och så styrde vi kosan mot öppnis. Det blev lek och sångstund med ett tiotal andra barn. E hoppade och studsade för glatta livet och tog nog sångstunden mer för en dansstund ist. Fyndade två pyjamaser i deras second hand och gjorde gipsavtryck av Elliots hand och fot. Himla bra koncept det där med öppna förskolan, ibland är Sverige bäst! Har varit lite halvdålig på att vara där men nu när det inte så muntra vädret i princip sätter en i karantän ska jag nog bege mig dit lite mer ofta.

Nu hoppar E i sin hoppgunga (ungen tröttnar verkligen aldrig) och jag peppar mig till att ge mig ut i skogen på en liten motionsrunda. På med lite skön musik i öronen så kommer det gå fin fint!

Just det! Måste bara inflika att inget av mina två favoritbidrag i webjokern gick vidare. Nu är det bara skräp kvar, pinsamt ........riktigt pinsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!