Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 31 oktober 2010

Nånting har hänt!

Söndagsångest är nog för de flesta ett rätt så vedertaget begrepp, istället för att njuta av sin lediga dag så tråkar man istället sönder den genom att ojja sig över att helgen är slut och att måndagen knappar in. Ikväll slogs jag dock av insikten att söndagen är mys, det är inte ångest längre, det är sovmorgon och kött med potatisgratäng till middag! Det är som att söndagen äntligen kommit till sin rätt, som att den glatt hojtar - har du inte hajjat vad jag finns till för va! Så hädanefter blir det morgonrock och en kaffekopp i handen hela dagen lång medans jag myser över att Å:et är väck. Tids nog ska jag knega igen och åter sucka bort söndagen i ett stort ångestmoln...........men till dess.....aaaaahhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!