Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 2 september 2010

Andras liv och leverne

Idag rattade jag vagnen och tillhörande Elliot mot Stockholms city. Det skulle inhandlas födelsedagspresent till min inte så lilla bror men dock lillebror! Bör tillägga att jag inte varit i vår huvudstad sedan Elliot föddes, nej men nu ljuger jag visst.Jag och en viss väninna var inne några timmar i somras för att häva några glas vin och beklaga oss över livet....vi hade det fantastiskt trevligt! Men själv med Elliot var premiär. Tydligen lagrar inte min hjärna minnen så länge för jag hade totalt förträngt vilket kaos T-centralen innebär. När man nu dessutom har en vagn att baxa runt i diverse hissar så är det ett riktigt kalaskryssande. Det smärtade nästan i mina förortsögon när alla stressade människor rusade förbi och runt oss. Till sist kom jag iaf ut i "friska" luften, solen lyste efter en regnskur och Elliot satt så nöjd och tittade på allt det nya och jag slogs plötsligt av insikten att det finns en hel hop med människor som lever ljusår ifrån hur jag spenderar min tid. Där satt det trendiga hippa typer på cafeernas uteserveringar med en latte i handen och såg sådär skönt medvetna och utvilade ut. På de fina lunchrestaurangerna satt vänner och drack vin med stora leenden, affärerna var fullproppade med shoppingsugna modemedvetna kunder som var så snyggt klädda så de skulle minsann inte behöva köpa kläder. Människor strosade runt på sin kanske lediga dag och såg oförskämt utvilade ut och jag kände mig som en illblå smurf med illasittande kläder. Nu för tiden läggs våra pengar på blöjor och mjölkersättning istället för krognotor och jag hade glömt bort att det finns de som fortfarande lever loppan. Till min egen förvåning kom det ingen bitter slöja och sänkte sig över mig utan snarare en skön förvissning om att det är helt okej att mjukisbrallerna är mitt mest använda plagg samt att lördagkvällarna spenderas i förorten i en lägenhet med min familj. Fast det är klart jag borde nog skaffa en lite fränare frisyr och inhandla ett par snygga jeans, jag behöver ju inte skrämmas när jag väl tar mig ut på tur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!