Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 19 september 2010

Valdag

Har idag gjort min medborgerliga plikt. Känns högtidligt på ett knasigt sätt! Har genom åren haft sympatier hos de flesta partier om jag ska vara ärlig, men nu har jag för andra gången röstat på ett och samma parti. Tror faktiskt att den trenden kommer hålla i sig. En sorglig detalj i hela valkarusellen som jag noterat är att om man väljer att personrösta i alla kategorier så finns det nästintill inte en enda sjuksköterska, undersköterska eller läkare representerad hos något av partierna! Det är verkligen fruktansvärt irriterande. Vi måste synas och göra vår röst hörd.......så mitt i all valyra har en nog inte så klok idè om att jag ska bli politiskt aktiv dykt upp......., hoppas dock att nån lite smartare människa inom min yrkeskategori får samma idè för när det kommer till kritan är det nog inte riktigt min melodi ändå.

Tv:n sänder valvaka och till min stora sorg ser jag hur oroväckande många röstat på det s.k. missnöjespartiet.....vart är vi på väg Sverige?....vart tog solidariteten vägen?!

1 kommentar:

  1. Verkar tyvärr dock inte som att man behöver vara särskilt smart för att göra karriär inom politiken :(

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!