Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 16 september 2010

Elliot har upptäckt sina små fötter! Hurra, hurra ...tänk vilken värld som plötsligt uppenbarar sig för lillen, tio små tår att försöka nå och nypa tag i. Dessvärre har han också upptäckt att om man svänger lite på benet och samtidigt vänder och lyfter på huvudet så hamnar man på magen. Borde kanske inte uttrycka mig med dessvärre men det lilla tokiga är att han inte har klurat ut hur man vänder tillbaka, så när golvet blivit trist att glo ned i så blir det "lilla skutt tårar" med tillhörande jämmer. Förhoppningsvis har han snart klurat ut det omvända. För övrigt har han också upptäckt att det kan vara lite skoj att vakna klockan fem och absolut inte vilja somna om. Mitt dåliga morgonhumör har fått en helt ny innebörd sen vår son blev en i familjen.....det kan inte längre beskrivas med ordet dåligt utan snarare brutalt avgrundsilla. Att stiga upp klockan fem borde väl bäst kunna jämföras med tortyr eller nåt! Det är en himla tur att lilla E är sötast i hela världen....och att det finns kaffe ;-)...I morse måste min man dock tyckt lite synd om mig för ikväll har jag fått erbjudande om att slippa den tidiga morgontimman i morgon, trots att maken ska tuffa iväg till jobbet lite senare...jag tackar och bockar allra ödmjukast och tröstar mig med att det kommer inte vara så här för evigt. Tror att det är den tanken som dominerar i min hjärna just nu.....det varar inte för evigt, njut av det ,för även om det känns som totalt otänkbart kommer jag en dag att sakna de här tidiga morgnarna med lilla underbara bebiselliot........mmmm, sant som det är sagt...over and out....

1 kommentar:

  1. Vackert Malin! Du fångar de ambivalenta föräldrakänslorna på ett ypperligt sätt:-) LÄngtar efter er när jag läser bloggen...lunch i helgen??

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!