Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 26 september 2010

Tacosöndag och fortfarande virusparty!

Idag blev det tacos, en underbar favorit här i vårt avlånga Sverige :-). Elliot sitter väldigt bra i barnstolen nu för tiden. Vid varje måltid sitter han med oss och följer varje rörelse vi gör från tallrik till mun . Ibland ger han ifrån sig smackande ljud och i ögonen lyser längtan efter att själv få äta. Nu blev det inte tacos (även om Niklas hävdar att han skulle tokälska det !) utan havregröt istället, men lilla killen var absolut nöjd över det. Imorgon fyller han 5 månader och jag tycker att han är sååå stor.

För övrigt är min förkylning en envis rödbeta. I natt vaknade jag och trodde min kropp dött ifrån mig, i alla fall ville jag väldigt gärna amputera den från huvudet och nedåt för det smärtade i varje hudlager, tror till och med håret på kroppen värkte! Vad jag inte förstår är hur man kan må så illa utan att ha feber, önskar nästan jag hade en högre temp, då skulle alvedon ge lindring iaf....nu finns det ingenting...ingenting!! Nu hoppas jag att det som hände inatt var en så kallad peak...med andra ord, nu kan det bara bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!