Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

fredag 24 september 2010

Edith Piaf - Non, Je Ne Regrette Rien

Såg igår filmen La Vie En Rose som är baserad på Edith Piafs liv. Blev överraskande gripen av hennes resa. Har aldrig varit något fan av hennes musik även om jag kände igen många av låtarna, men är nu omvänd! Fantastisk röst, finns nog ingen som kan mäta sig med den. Piaf...den lilla sparven! Från liten flicka, övergiven av sin mor till vuxen prostituerad. Droger, alkohol och brustet hjärta med en enorm passion i sin sång och musik. Ändå sjöng hon i sin sista sång innan hennes död......Nej, ingenting..jag ångrar ingenting! R.I.P. Edith Piaf.....

1 kommentar:

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!