Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

måndag 27 september 2010

Det nya livet...

Om jag får lov att vara ärlig har upplevelsen i att bli mamma varit av blandad karaktär. Jag har slungats fram och tillbaka i en känslokarusell utan dess like. Fumlat efter någon sorts kontroll över den familj vi plötsligt blivit, kämpat för att både vara mamma, fru,vän,hushållerska och sist men inte minst bara jag. Balanserat mellan önskan att vara allt på en gång eller ta en roll i taget. Vårat hem har fyllts med menings skiljaktigheter ,missförstånd skratt och ibland tårar. Ibland har jag ångrat allt, bara velat gå ut genom dörren och leka med tanken på att inte komma tillbaka. Men så kommer de stunderna då allt bara känns så rätt och harmoniskt, stunderna då jag inte förstår hur vi kunde gå här på jorden utan Elliot. De underbara stunderna då livet känns så underbart komplett, då vi alla tre, jag,Niklas och Elliot blir till en enhet. Sakta börjar det gå upp för mig vilken styrka som göms i en liten familj som vår. Långsamt lär vi känna och älska varandra i den här nya sammansättningen och plötsligt växer jag, sträcker på mig och inser att det går att vara mamma och ändå var just JAG. Resan vi har framför oss är lång och kommer bjuda på både ljust och mörkt, men idag känner jag mig stark, idag tror jag att vi kommer klara det....vår lilla knasiga familj....

2 kommentarer:

  1. Åh, om du bara visste vad jag känner igen mig!! Så himla bra skrivet Malin! Respektfullt, kärleksfullt och framförallt ärligt! En resa man aldrig kunnat föreställa sig eller förberett sig på. En resa som kan kännas väldigt ensam ibland fast man gör den tillsammans med den man älskar. Men du har kommit fram till insikter jag tog mycket längre på mig att komma fram till, så jag avundas din klokhet!

    Fortsätt ta hand om dn lilla familj. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Du inte heller ensam i dom där tankarna! KRAM på rej

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!