Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

måndag 4 oktober 2010

Elliot är döpt..

Ja precis, i lördags var det högtidligt höstdop. Själv är jag inte döpt i svenska kyrkan, är uppvuxen i en frikyrklig familj och där hålls visserligen också en ceremoni för barnen, men då kallas det barnvälsignelse och inte en droppe vatten spills! Niklas är nog minst kristen i hela världen men ville ändå mer på grund av familjetradition än religiös övertygelse döpa vår lille son. För min del blev det faktiskt mer spirituellt än vad jag hade räknat med. Det var nog först när Elliots gudmor bar in honom i kyrkan som det faktiskt slog mig att jag tog detta på fullaste allvar. Allt blev så himla fint och Elliot var så lugn och go genom hela akten. Min underbara pappa sjöng Bred dina vida vingar av Lina Sandell och min fina vän M spelade piano till....blev nog så att en liten tår trillade.


Hela gänget samlat, gudfar,pappa, mamma, gudmor med Elliot och prästen

Prästen var så himla mysig , gick efter själva dopakten runt med Elliot så att alla i kyrkan fick säga "hej" och klappa på kinden. Klänningen syddes i början av 70-talet åt Niklas storasyster och har burits av många i den familjen.
Min familj...

1 kommentar:

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!