Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

onsdag 13 oktober 2010

Min hälsa...en berg och dalbana!

Ja, det är väl ingen hemlighet bland de som känner mig att soffan är min favoritplats och att chips är min basföda! Under graviditeten tog jag det till ytterlighet och här sitter jag nu med enorma kärlekshandtag och hängbuk. Så denna höst har jag för första gången i mitt liv insett att jag kan  inte på några villkor fortsätta min lättjefulla livsstil, det finns inga ursäkter längre! Det började fint med sockeruppehåll, dock blev jag övermodig och trodde jag hade disciplin att äta en kaka och sen var det kört. Visserligen går det hyfsat på veckorna men helgerna är riktiga hälsokillers alltså. Tog mig också i kragen och började på gympa men varje månad räcker inte pengarna till ett terminskort, nu har snart halva terminen gått och jag har ingen lust att punga ut med cash på plats varje gång. Ja nåt måste jag ju göra för att råda bot mina obekväma kilon och mina plackinlagrade kärl. Nåt som inte kostar och som jag kan göra när tid finns.........springa!! Inspirerad av Marcels blogg om b.la. löpning så har jag tagit mitt beslut, här ska det skuttas i skogen. Så idag var det premiär. Började med att powerwalka (heter det verkligen så?) i 25 min. Har världens sämsta flås så det blir mjukstart i början. Vi har världens bästa spår att springa i skogen och nu med alla färger och musik i öronen var det underbart! Hoppas, hopps att jag har karaktär att fortsätta......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!