Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 28 oktober 2010

Höstens baksida

Dagens utsikt från balkongen
Nu stundar en av årets absolut tristaste och sorgligaste månader (februari utan snö är en given tvåa)......November! På ett ögonblick är höstens varma charm bokstavligen bortblåst Kvar står spökträd och vajar i en snålblåst som ingen täckjacka i världen rår på. Den där råa fuktiga kylan som obarmhärtigt tränger igenom den hårdaste hud.......huuu...

Men någonstans är det dessa ytterligheter i årstiderna som gör vår del av världen till en speciell plats. Sol och värme i all ära....men året runt?...näe! Höstbarn som jag är har denna årstid en speciell plats inom mig, ja november borträknat då! Dock kvarstår det faktum att vintern nog iaf inte för min del skulle välkomnas med öppna armar på samma sätt om jag först inte var tvungen att slava mig igenom november. För att inte tala om min barnsliga lycka att i slutet av månaden få pynta med ljus i form av stjärnor och ljusstakar. Undrar jag om det skulle vara lika skoj att göra det i slutet av augusti? Så egentligen ska jag vara tacksam för denna månad som nu kommer, den får mig att uppskatta det som kommer efter så mycket mer!

Så nu tar jag ett djupt andetag och dyker in i den grå myllan som kallas november....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!