Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

måndag 4 oktober 2010

Borta bra men hemma bäst!

Åter hemma efter att i helgen firat Elliots dop (mer om det imorgon med tillhörande bilder). "Pust" säger jag bara! Som riktigt orutinerade föräldrar lyckades vi starta vår bilresa hem lagom tills Elliot egentligen behövde äta gröt, sjunga lite byssan lull och rofyllt slumra in. Till vardags är inte bilstolen hans favorit så det var mer än kinkigt under den dryga två timmars bilresan. Jag tror vi har sjungit oss igenom alla barnsånger som någonsin existerat för att hans gråt inte skulle spräcka rutorna. Till sist somnade han iaf.......ungefär samtidigt som vi parkerade bilen här hemma. Lyckligtvis var han så trött den lilla guldklimpen så ingen förflyttning i världen kunde väcka honom. Ja, vad ska man säga....vi lär oss saker varje dag!

Lagom mör drösade jag in i köket här hemma och möttes av två underbara ting. Min syster med familj har lånat våra sängar i helgen och lämnat efter sig en stor underbar chipspåse och en vacker lila födelsedagspresent till moi!! Just i kväll knep nog chipset förstaplatsen men på torsdag uppskattar jag nog den fina present ett snäpp mera. Tack goa ni, nu sitter jag här med svällande potatismage och flottiga fingrar...mmmmmm.

Och nu dags för lite flaska till Elliot och förhoppningsvis lite john blund åt mig. Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!