Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

onsdag 20 oktober 2010

Min egen peppskola börjar nu!!

Så här är det,  de flesta av oss har nog en sån där liten djup sjö full av jobbiga, ledsna kanske rentav traumatiska fiskar. Igår satte jag mig i en eka och fiskade nog upp allihop Här hemma stank det brutalt illa från dessa, fiskar man riktigt länge får man ju en hel massa tunga napp!! Ibland är det nödvändigt med dessa fisketurer men för det mesta är det fruktansvärt onödigt. Tror att gårdagens tur var lite "bad timing" mixad med "nu bara måste jag stirra den här fisken i vitögat-timing". En av mina egenskaper som dessvärre också får räknas till mina svagheter är min förmåga att måla hela världen svart och se små katastrofer runt varje hörn......tack och lov har jag en make med "det ordnar sig" mentalitet så oftast tippar jag inte över, men ibland orkar inte han heller och då får jag helt enkelt av egen förmåga plocka fram den vita färgen och den positiva kepsen.

Niklas läste i en bok igår om hur starkt våra tankar påverkar vår riktning och händelseutveckling i livet. Jag tror det stämmer så himla bra. Är jag positiv så löser sig det mesta, är jag negativ så gör det inte det! Sen tror jag inte att jag med positiva tankar skulle kunna bot cancer t.e.x., som vissa knäppgökar hävdar, men rent allmänt vet jag att med den inställning jag har där hamnar jag i slutändan.....Idag väljer jag en ljusgrå nyans (imorgon klarar jag nog vitt!). Vi har så mycket att vara tacksamma för, ibland måste vi kämpa och ibland kan vi glida , ibland är det gråt ibland är det skratt.........hoppas och tror nog att det i slutändan blir mer av den lyckliga ljusa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!