Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

söndag 10 oktober 2010

Höstmys

När E vaknade efter sin rekordlånga tupplur på 3 timmar blev det promenad i skogen. Han älskar verkligen att sitta i vagnen och glo på alla färger och lyssna till allt prassel. Kanske brås han på sin hösttokiga mamma.



Till middag blev det kyckling i lergryta. Slängde i lök, vitlök, morötter, lime och äpplen. Det är det som är det fiffiga med lergryta, allt passar och blir gott och saftigt. Penslade sedan kycklingen med en blandning av smör ,honung, senap och timjan.....voilà, en mumsig söndagsmiddag.

Elliot vägrade sova ikväll, gapade och snyftade när vi la ner honom. Fick sitta i sin stol och se på när vi åt, började sedan äntligen gäspa vid niotiden och sover nu sött. Får man hoppas att han sover längre imorgon då........nä, trodde väl inte det. Sova får jag väl göra när jag blir gammal eller nåt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!