Om mig

Mitt foto
Rastlös pessimist som älskar att njuta av allt som är njutbart. Oftast glad, förutom när jag är arg. Befinner mig i ett ständigt tillstånd av längtan och drömmande.... Hemmavid fru till min underbara Niklas och mamma till ljuvliga Elliot. Bortavid sköterska i anestesins tjänst alias Fröken Lustgas....

torsdag 21 oktober 2010

Schlageri schlagera....

Nu kan man rösta på Web jokrarna inför Melodifestivalen 2011. Gå in på SVT.se och frossa i hemmagjorda låtar. Vissa är riktigt bra medan vissa....ja.... inte är riktigt lika bra.....Det är en himlans massa bidrag fyllda av hjärta och smärta. Jag har nog nästan klickat mig igenom alla bidrag, men när fyra bugg och en cocacola sprutade ut genom öronen var jag tvungen att sluta. Har röstat på två bidrag. Heja, heja :-)

Denna låt är ren och ärlig skönhet. Kanske inte en typisk schlager, men ibland måste man följa sitt hjärta....


Mona Ersare - Over the Rooftops

Den här låten är väl kanske inget musikaliskt mästerverk....men....jag älskar balkan pop, och hela videon och arret bara dryper av dramatisk balkantralalala, allt ifrån skogen, klänningen och den snygga tjejen med den vackra rösten.......Mer av detta i svensk melodifestival!!


Ghena - Stand here


Sådärja...nu har jag fått schlagernörda mig lite!!

P.s om ni klickar på låten kan ni lysna på den...tjing! D.s

2 kommentarer:

  1. Tack fina du! Jag blev sååå glad när jag läste vad du skrivit om "Over the rooftops". Precis den peppen jag behövde idag när 20 bidrag ska bli 15. Hoppas hoppas hoppas jag klarar mig!
    Vill du höra fler av mina sånger finns de på www.monaersare.se

    SvaraRadera
  2. Wow! det var lite oväntat att få en kommentar från dig :-) Ska absolut kolla upp din hemsida...

    SvaraRadera

Respons är alltid kul, speciellt från en som du!